افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی در بخش مرکزی مهاباد

افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی در بخش مرکزی مهاباد

به گزارش  روابط عمومی فرمانداری مهاباد ، در دومین روز از هفته مبارک فجر چند طرح عمرانی و خدماتی و ورزشی در بخش مرکزی مهاباد افتتاح و به بهره برداری رسید.

سلیمان پاکزاد بخشدار بخش مرکزی شهرستان مهاباد در آیین افتتاح خانه ورزش روستای حمزه‌آباد اظهار کرد: این پروژه با اعتبار بالغ بر 60 میلیون تومان در زیربنای 120 متر مربع احداث شده است.

وی افزود: 40 میلیون تومان از اعتبار این پروژه توسط دهیاری و 20 میلیون تومان نیز توسط مشارکت‌های مردمی ساکنین تأمین شده است.

علی کاکه ممی دهیار روستای حمزه‌آباد نیز در این مراسم اظهار کرد: با توجه به نزدیکی این روستا به شهر بیشتر جوانان برای انجام ورزش و گذراندن اوقات فراغت خود به شهر مراجعه می‌کردند و این مجموعه می‌تواند در راستای گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این روستا ارائه خدمات دهد.

لکه‌گیری و روکش آسفالت راه روستای حمزه آباد از دیگر پروژه‌های این روستا بود که به نیابت از چندین پروژه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افتتاح شد.

محسن خادمی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد اظهار کرد: لکه گیری و روکش  آسفالت راه روستای حمزه‌آباد به طول 3.5 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 696 میلیون تومان به نیابت از چندین پروژه آسفالت راه روستایی این شهرستان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: لکه گیری و روکش آسفالت راه روستای وطمیش بطول 1 کیلومتر با اعتبار 425 میلیون تومان و لکه گیری، روکش آسفالت قوپی باباعلی با اعتیار 687 میلیون تومان بطول 2 کیلومتر و روکش آسفالت راه روستای خاتون باغ  با اعتبار 300 میلیون تومان بطول 1.5 کیلومتر همزمان با این پروژه افتتاح شد.

خادمی تصریح کرد: لکه گیری و روکش آسفالت روستاهای کیتکه خلیفان و سه راهی دارلک نیز با اعتبار 6 میلیارد و 318 میلیون تومان، 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در آینده نزدیک افتتاح می‌شوند.

*افتتاح کانال سنگی روستای قره قشلاق و مساکن روستایی داشخانه*

سلیمان پاکزاد بخشدار بخش مرکزی شهرستان مهاباد در آیین افتتاح کانال سنگی روستای قره قشلاق اظهار کرد: این پروژه بطول 460 متر با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان با مشارکت 90 درصدی مردم افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه جمع‌آوری آبهای سطحی و ساماندهی فضای کنار جاده و حاشیه این روستا است.

پاکزاد تصریح کرد: اجرای کانال سنگی روستای قره قشلاق به نیابت از 17 پروژه  روستاهای بخش مرکزی با اعتبار 7 میلیارد تومان  در دومین روز از دهه مبارک فجر افتتاح میشود.

پاکزاد با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر امسال 33 پروژه با 36 میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد اظهار کرد: از این تعداد 11 پروژه توسط دهیاری‌ها با اعتبار 1 میلیارد تومان  در بخشهای خدماتی، عمرانی، بهداشتی، ورزشی و کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: مابقی پروژه‌ها با حضور مسوولان کشوری و استانی روز چهرشنبه افتتاح خواهد شد.

افتتاح مساکن روستایی و طرح هادی روستای داشخانه نیز آخرین پروژه افتتاحی دومین روز دهه فجر بود.

حنیف سلامت رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهاباد در آیین افتتاح مسکن روستایی داشخانه اظهار کرد: این منزل مسکونی به نیابت از 55 مسکن روستایی شهرستان افتتاح گردید.

وی افزود: در مجموع 1 میلیارد و 370 میلیون تومان تسهیلات به این 55 واحد مسکونی بصورت تسهلات 25 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد پرداخت شده است.

سلامت تصریح کرد: درحال حاضر سقف تسهیلات به 40 میلیون تومان افزایش یافته است و به اقشار ضعیف جامعه نیز تا سقف 8 میلیون تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهاباد در ادامه اظهار کرد: همزمان با این پروژه‌ها از محل اعتبارات قیر رایگان آسفالت معابر این روستا بطول 6 هزار متر مربع و 780 متر مربع سنگفرش بصورت مشارکتی افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

حنیف سلامت در پایان اظهار کرد: اعتبار مجموع پروژه‌هایی که امروز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهاباد افتتاح شده به 1 میلیارد و 780 میلیون تومان می‌رسد.